Kurs lektorski

Kurs lektorski – MODUŁ 1 (poziom podstawowy) 9 - 10 grudnia 2017 (16 godzin szkolenia) - pobierz formularz zgłoszeniowy

Rozpoczynamy Kurs lektorski od podstaw - jeśli szukasz tylko podstaw możesz zakończyć na Module 1, ale jeśli zdecydujesz się zostać z nami na dłużej  uzyskasz kompetencje do wykonywania zawodu lektora (narracja, dubbing, reklamy, audiobooki, słuchowiska itp.). Kolejne weekendowe Moduły będą służyły pogłębieniu poszczególnych zagadnień i ukierunkowaniu uczestników na ten rodzaj pracy głosem, do którego mają największe predyspozycje (barwa, talent aktorski itp.).

01malymikrofony_uniqstudio

postsynchrony

 

 

 

 

Trenerzy z Laboratorium Śpiewu i Mowy (Magdalena Kot i Radosław Kot) - przeczytaj opinie

oraz z Multifilm (Wojciech  Czerniatowicz) zajmą się następującymi zagadnieniami:

  1. Emisja głosu w mowie
  • Oddech
  • Fonacja
  • artykulacja
  1. Cechy prozodyczne mowy
  • Akcent
  • Rytm
  • melodia (intonacja)
  1. Aktorstwo głosem (dubbing, audiobooki, słuchowiska)
  • Intencja
  • emocje w głosie
  • modulowan ie głosu
  1. Logopedia medialna
  • ogólne zasady
  • indywidualna diagnoza logopedyczna
  1. Głos w praktyce
  • rynek głosów w Polsce i na Świecie
  • rozróżnienie typów głosu – podziały
  • barwa, jej kreowanie
  • ćwiczenia codzienne
  • problemy lektorów: z głosem , klientem, godziny czytania, przemęczenie
  • strefa finansów
  1. ABC Sprzętu
  • mikrofon
  • preamp (przedwzmacniacz)
  • karta muzyczna
  • odsłuch
  • oprogramowanie
  • studio/kabina lektorska/ pomieszczenie – adaptacja akustyczna
  • inne przydatne narzędzia (wyświetlanie tekstu, pop-killer, słuchawki,
    statywy i kosze mikrofonowe)
  1. Podstawy edycji dźwięku
  • podstawy teorii dźwięku
  • cięcie materiału
  • sposoby edycji i obróbka brzmienia
  • studium pluginów
  1. Praca z mikrofonem
  • ustawienie sprzętu do wymagań nagrania
  • sztuczki i efekty przy pracy z mikrofonem
  1. Interpretacja
  • analiza interpretacji tekstu względem efektu końcowego i oczekiwań odbiorcy
  • różnice interpretacyjne
  • nauka czytania od nowa
  • stylistyki i pseudo stylistyki w mowie (po góralsku,  angielsko-rosyjsku itd)
  1. Głos w reklamie
  • ogólne zagadnienia (rodzaje reklam, zapotrzebowanie rynku)
  • analiza interpretacji tekstów reklamowych

No Comments Yet.

Leave a comment